Friday, February 08, 2013

Luka dihati masih dalam

Luka, rasa luka dan terluka aku mula takut bila nak cakap pasal kawin, luka sebab aku rasa segalanya menakutkan dikala ini..... aku baca ni kat fb: 

aku tak pernah pun cari yang sempurna.. yet aku tak pernah dapat yang sempurna sebab aku yakin aku pun tak sempurna.... 

lepas tu aku baca ni: 



aku sekarang dah cuba kurangkan kebencian ... tapi aku masih dibelengu dengan masalah... macam mana nak free from worries while there is tons of stuff in my mind


jujurnya 
aku tak pernah kisah jika pasangan aku tak kaya
kerana aku yakin rumah tangga yang bahagia tak perlukan kekayan dari segi wang ringgit
tapi kaya dengan kasih sayang dan kesanggupan untuk susah senang bersama

tapi bila aku fikir balik banyak sangat nak berkorban.... kena diet untuk suami gembira
kena tahan perasaan dan pendapat kerana suami tak mampu untuk terima pendapat dan pandangan
kembali semula pada cerita yang aku cerita dulu... kawan kepada kawan aku ugut isteri dia untuk kurus kalau tak dia cari lain atau ceraikan... tapi dia tak fikir ke dia kerja apa... dia dah cukup ke bagi kasih sayang  dan harta benda sampai nak ugut macam tu

bila aku baca balik post pasal benda tu aku jadi takut

sebab aku tak pernah dapat boyfriend yang kaya, apatah lagi yang bertolak ansur, apa lagi yang boleh terima aku seadanya

bukan tak bersyukur tapi bila aku baca ni:


it does make sense ... memang aku boleh buat semua benda sendiri... tapi bukan tugas lelaki ke nak take over ... tapi bukan dengan menyombong dan menunjuk nunjuk.....

aku rasa sedih dengan cerita jodoh aku

aku tak memilih... terlalu tidak memilih dan terlalu bertolak ansur sampai aku dapat lelaki yang tak hargai aku dan terima aku seadanya aku...

serius aku cemburu pada kawan kawan aku yang biasa biasa je... 
they end up dengan lelaki kaya... kalau tak kaya lelaki yang sentiasa bagi sokongan padu dan kasih sayang

aku bukan nak banyak.. aku nak lelaki yang dampingi aku tahu ini:

fight for me, fight for us... stand up for us.. bukan lelaki yang sibuk nak salahkan setiap benda dari kecil sampai besar jatuh keatas aku

aku sedih... aku takut nak menghadapi rumah tangga sebab memikirkan bakal suami aku bodohkan semua orang kiri dan kanan pasal benda kecil

mengamuk dan marah marah pasal benda kecil

aku tak nak besarkan anak aku dalam dunia / ketua keluarga yang memperkecilkan orang lain. ketua keluarga yang tidak boleh menerima pendapat dan padangan orang lain., ketua keluarga yang tak boleh bertolak ansur... kesiannya anak aku..... based on history... this is what i always get....

Ya Allah ... kenapa tiba tiba aku rasa macam ni.... 
strikes me suddenly hari ini dan pagi ini

mulanya hari aku harini sangat gembira... aku dah siapkan kerja ibu... aku sattlekan sikit bill satu pagi ni... tunggu dan bergegas kesana sini

berniat dah 3 minggu nak makan asam pedas dengan tenang dan gembira...
dan akhirnya ... satu hari aku terfikir pasal benda ni... aku just nak happy je
macam kawan kawan aku yang lain.... aku cemburu sebab aku rasa pengorbanan aku selama ni terasa disia siakan... sampai bila aku nak sedih. aku tak tau.. dengan keadaan sekarang agak gawat bagi aku... dua 3 minggu ni dah tak umah sangat duk kesana sini cuba dan cuba cari ruang rezeki... 

walau belum ada yang positif tapi aku gembira dapat berusaha .... 

tapi aku sedih sebab aku masih belum jumpa orang yang boleh terima aku seadanya sebagaimana aku sentiasa terima orang lain seadanya.... selamat malam dunia.. mohon mampu lupakan segalanya disaat ini




2 comments:

EyEdA said...

we loves you dear zarith...
we loves u..
kdg2..org pn jelez ngn org yg bley ade llaki sapot buat itu buat ini..
tp knp org xdpt llaki cmtu..
sum1 to lean on..
bosanlah kne keje keras utk diri sndiri..
jd trase sakit hati bile pmpuan yg 'keperempuan' tnjuk 'prmpuan'..
tp...
tu sume kn rezeki masing2..
Tuhan tu nk uji kite kn..
sbb..tu sume tnde Dia syg kt kite..
Dia tahu kite kuat...
sabarlah..
jodoh itu tak pernah cepat/lmbt
tp dtg tepat pd waktunya
andai tiada di sini
pasti akan ada di sana..
qul insyaAllah...
yakinlah dgn qada' & qadar..
;-)

aLiSh said...

hahaha tak mampu nak reply sebab nampak zarith.... hahahha kthxbai