Tuesday, December 04, 2012

Rezeki


Alhamdullilah, aku nak jugak perasan rezeki aku berkat... walaupun sikit aku dapat kongsi kongsi dengan semua orang yang dekat dengan aku, dulu Ayie selalu bising kenapa nak tapao untuk technician sedangkan aku pun buat apa yang boleh untuk dia ....
BUKAN PATUTNYA AKU KE YANG TANYA KENAPA TAK BOLEH..... 

aku ingart lagi dia tanya aku " kenapa nak ajak aida ham makan" dan aku cuma jawap "hanya budi di balas dengan budi" dia marah.... sebab aku nak balas rezeki yang orang pernah bagi aku... selalu aku kusut bila dia tanya, kenapa nak belanja adik angkat dia, kenapa kawan dia

selama ni aku tak jawap sangat.. cuma , mungkin betul apa yang abang Safwan cakap ... aku agak dominant .... tapi aku still rasa bersalah lepas duk bagi arahan pelbagai dekat orang sekeliling.... dulu aku anggap confident level aku terlalu tinggi... tapi sebagai reward aku bagi sesuatu dekat diaorang... bukan senang nak orang senang dengan kita, dan aku tak pernah anggap rugi

dulu aku rasa marah kena sound dengan En Ashari ketua makmal CAD, Dia cakap , kenapa Ek nak kena belanja orang, entah, duit aku selalunya tertakluk untuk keluarga, kalau rezeki ada lebih memang aku akan belanja, sebab kadang kadang kita pun makan rezeki orang. kadang kadang curi gak bekal ham aida dengan erny. bila ada aku akan cuba juga pulang balik sebab aku pernah kenyang dengan ikhsan rezeki orang lain....