Saturday, December 08, 2012

Mohon mendung berlalu


susah untuk segalanya berlalu 
aku terlalu sensitif dikala ini
segala yang kecil pun aku mudah terasa
sebab aku tak mampu nak bawak semua beban ni dekat bahu
yang aku tahu aku kalah segalanya
aku kalah dengan ketentuan yang telah ditetapkan

aku rasa berat nak pikul semua masalah ni, 
aku tak boleh terima perkataan ada hikmah di sebalik semua ni
aku tak nampak lagi hikmahnya
maka baranghal kecil pun terasa 
ini pulak terasa pada benda yang sangat sensitif atas kesilapan sendiri

aku cuma mampu mohon jadi kuat ,
jadi orang yang berbeza
kembali ke alish yang dulu

makin lama aku makin bukan aku
gelak tawa hanya bertahan 5 saat

aku rasa penat sangat, pasal hidup,
aku kusut dengan kerja,
aku kesian kat ibu,
aku dah tak kejar cinta,
aku dah tak cari macam macam benda sekarang

aku tak tau nak selesaikan masalah rezeki ni macam mana
pening pening dan pening.... rasa letih bila fikir

yang aku kejar adalah aku nak LARI

No comments: