Saturday, May 07, 2011

Lari.....

Rasa nak lari.... lari tanpa henti...... lari dari apa? aku pun tak tau...

bila sakit macam ni.... orang pertama yang aku ingat.... Arwah ayah aku....
Walid...
how can i be this way, making so many mistake thou he is not around...
goal aku tahun ni alhamdullilah, tercapai....
tak sangka rezeki aku bertahan disini...
tiada lain untuk ibu....
tak sangka aku jatuh cinta... dengan kerja aku...
lucu....
sem ni aku lebih baik mengatasi keadaan ...

tapi, persoalan aku...

macam mana nak dapat kasih yang tiada sempadan.... kenapa
aku rasa kasih walid jauh beza dari ibu.....
ye aku tau ibu sayang aku lebih dari segalanya.. dan aku di sini untuk ibu
tapi kenapa aku rasa dari setiap sudut kehilangan ayah aku....
kesilapankah? atau aku belum puas tunjukkankah?
atau sesalan yang tidak terhingga

lari .. dan terus belari.... aku cuma harap satu hari nanti ada kasih yang dapat tandingi kasih sayang yang walid beri pada aku...
kasih yang aku dapat rasa.... sayang yang aku dapat lihat dengan jelas
kasih sayang yang tiada mengharapkan balasan....

jahatkah aku untuk tidak terima kehilangan kasih sayang walid....
sayu rasa dihati....
hati tertutup untuk melihat kasih yang diberi...
aku redha... aku kata aku redha
.....
adakah ini alasan untuk membuat kesilapankah ?
atau alasan untuk melarikan diri dari ...
susah... payah... sedih...

entah... aku tak ada jawapan untuk itu....
benarkah tiada jawapan?
aku sahaja yang tahu... dan yang Esa
cuma Allah tempat aku bergantung...
mencari sebab. memohon kekuatan.....

bila demam je aku risau.... bila sakit je... aku makin rindu kat walid....
harini dah ambil satu set jawapan pelajar, lagi berapa hari ada satu set 20o pelajar lagi nak tanda....
belum mula dah sakit....

ditambah pula dengan ego tercalar

haih..... keh keh keh (operasi menghalau bermula)
menghalau perasaan pelik, menghalau ingatan pelik....

aku nak lari tanpa henti.... tapi siapa nak teman ibu kat sini ....
kalau aku boleh lari ... dah lama aku lari....

rindu adalah satu ungkapan yang aku tak boleh nak tafsirkan....
aku tau aku rindukan walid
tapi ada kekosongan di hati yang aku tak tau bagaimana aku harus atasi....

jujurkah aku?



I don't want you to give it all up
And leave your own life collecting dust
And I don't want you to feel sorry for me
You never gave us a chance to be
And I don't need you to be by my side
To tell me that everything's alright
I just wanted you to tell me the truth
You know I'd do that for you
So why are you running away?
Why are you running away?
Cause I did enough to show you that I
Was willing to give and sacrifice
And I was the one who was lifting you up
When you thought your life had had enough
And when I get close, you turn away
There's nothing that I can do or say
So now I need you to tell me the truth
You know I'd do that for you
So why are you running away?
Why are you running away?
Is it me, is it you
Nothing that I can do
To make you change your mind
Is it me, is it you
Nothing that I can do
Is it a waste of time?
Is it me, is it you
Nothing that I can do
To make you change your mind
So why are you running away?
Why are you running away?
...What is it I've got to say...
So why are you running away?
...To make you admit you're afraid...
Why are you running away?

No comments: