Thursday, April 21, 2011

Kawan dan kenalan: ada masanya

  • kat FTMM aku de kawan kerja macam zaini dan imran
  • kat FSKTM aku de dak dak SMC dengan PGR macam ham, aida sepet dengan zana
  • kat UTM aku de kawan yg cool gila macam Uyul, Jay, Cikin, dan geng kitaorang
  • kat UTM aku de geng celebrate bday lak, cam eppy, hafiz, didi, roy, rennis dan lain lain
  • kat FSKSM aku de kawan yang time kat fakulti je geng... macam Raja, Rozuan, Luq(walaupun sekarang consider rakan sekerja plak)
  • kat HSBC kawan aku wee meng, dan juliet... yg lain tak berapa ingat of coz sebab tak rapat
  • kat SAL aku ada intan, niza, rien, elise
  • lepas SAL aku de ishak, epy, man yg constant contact kat fb
  • kat convent aku ada fara, ayin and faiza yang aku still contact
obviously bila kita sebut nama.. means kita touching...orang kata kalau tulis buku kawan kawan saya mesti cerita diaorang yg panjang jela panjang..

but recently aku jumpa orang.. macam macam orang... semuanya buat aku menyesal dan bersyukur dalam masa yang sama

ada sorang ni amik kesempatan dari kebaikan orang lain dan kelemahan orang lain (dah lah menipu dari awal, kalau suka orang len buat lah cara suka orang len, pastu putuskan contact padahal dia yang sesungguh suh keep contact walau pe pun... ) ko ingat ko machiavelli ke apa... ko punya perasaan je nak kira... dah lah tipu aku, pastu aku dah mengalah untuk ko kot, pe lagi, pepun aku syukur tuhan tarik nikmat tu dari aku... ko tau napa aku nangis: sebab aku tau ko tu macam ni.... sekian terimas...

ada sorang ni... nak ajak kawin.. tapi ugut bunuh aku pe kes?

ada sorang ni drama je lebih.... aku kesian bukan pe... orang sekeliling dia kutuk dia habis habisan.. but aku as former kawan yang 24 jam mendengar...aku dah tak boleh nak habis bekup dah... walaupun dia pepura ok depan aku haritu but now obviously jgn harap la dia nak tegur ke apa..tapi aku tak kisah... cuma kesian... member aku yg len cakap.. apesal ko bekup? dia buat ko cam tu gak kan....(aku faham kenapa diorang cakap orang lain je kena mengalah dengan kawan aku yang sorang ni..... sebab aku ingat ingat balik zaman rapat dengan dia... memang salaha aku pun... kalau orang tak nak berubah.. bagi hint, pendapat dengan nasihat tu seperti mencurah air atas daun keladi yam ngaas)
but aku human aku pun ada silap aku sendiri... but day by day aku tgk makin teruk hatred orang pada dia , semua plastik bila berdepan dengan dia (entah haritu aku tgk status dia, dia pun tulis dia tak kisah pun benda cam ni...)..... aku punya telinga dan mata bedarah sebab yang respond dengan segala kata kata dia .. yg kaw kaw kutuk dia... macammana pun aku still letak dia pada category kawan.. but lesson learn: dah tau diam je buat tak tau... kang tak pasal pasal aku juga yg kena... since dia tak kisah.. patut ke aku kisah..

ada sorang mamat pekerja astro ni... haih kusut aku... aku tau dia dapat contact no aku sebab obviously yg file report kat astro tu muka aku. aku dah bg hint aku tebang pokok sebelah rumah... just nak bg tau aku dah tau yg haritu dia memang jatuh n pecahkan bumbung... kan senang terus terang... aku tengah tak ada sangat ni... nak panjat cam ne dah ibu asyik call air hujan masuk rumah... yg aku sakit hati.. nak kawan tapi menuduh aku macam pakwe... ehhhh sengal ok.. malas... aku tak suka orang yg firstday je dah menipu (UL ko tak de kena mengena .. aku dah maap kan sebab ko aku survive kat utm dulu.. thanks thanks thanks)... menuduh je kerja... kalau aku kaya masa kat utm dulu aku tak susahkan lah fadli ke, doria ke, rennis ke, atikah ke makan minum aku... tak de lah aku nangis kat bilik uyul sebab dia nak lanje aku makan.. atau dapat makan mak hafiz masak, atau aku nangis kat smc sebab aku bengang zana buat aku rasa macam pengemis.... kalau aku kaya aku tak kusut macam sekarang tiap kali gaji calculate gaji aku untuk rumah, bill dan lain lain... susah arwah walid dan ibu jadi penjaga kat sini... semua yg aku dengar buat aku sedih.. ibu walid kerja cam orang gila.. tapi semua ni bukan milik kami... dah satu lagi... hp aku ni sengal monyet.. nak beli baru ko ingat aku kaya ke... hp aku yg hantar betul macam tak de harapan nak dapat balik... so.. lantak lah nak cakap pe.... malas nak layan benda cam ni... macam aku tak cukup kusut menanda kertas lab segala.....

ada kawan yang satu ni perlu ke aku kata tu barang aku... sesuka nak pakai .. yg best secara senyap dan sulit... bila kantoi... ada dia kata .. eh.. aku ingatkan ko tak guna lagi....

okay sofar bagus lah tahun ni productive... de 5 je kenalan yang senget cam ni.... just aku tak ada perasaan pun nak marah ke apa ke.. sebab aku malas... orang macam ni buang karen je marah .... aku boring.. saje je drama lebih kat FB ... korang pun tau kan orang macam ni kalau kita tulis apa pun hati dia tuli... mana nak faham kias fansuri ni..... so... walaupun Defy kata aku lemah sebab aku suka mintak maaf kat orang macam ni... sebenarnya bila aku mintak maaf walaupun aku nampak muka ego diaorang bersinar sinar ingat aku menangkan... it is simply telling them: you know what.. i forgiven you and please moved on......

arwah ayah aku pesan: kawan berhati hati even matsaleh pun betray kawan dia gak... sesetengah japanese pun walaupun diaorang sangat terkenal dengan give and take dan courtesy.... cuba bayang kan orang kita yg tak terkenal dengan benda tu semua... so adik faham sendiri ok... human ni living in human nature... yes boss note taken....

arwah ayah aku pesan: redha dengan apa yang orang buat pada kita... ada baiknya... dan tak perlu balas sebab tu semua kerja tuhan...

defy cakap kat aku: hutang darah dibayar darah.... bila ada kesempatan sila pulang paku buah keras..... and maaf aku gaduh dengan dia lepas ayat dia ni sebab aku yang salah aku cakap orang kampung je musuh pasal benda kecik macam penipuan ni.....

defy pesan: tak payah ada kawan lagi baik

aku cakap: entah.... aku cuma doa.. Allah datangkan kebaikan untuk aku, rezeki, kawan, teman, sahabat, pasangan hidup dan lain lain... amin

aku cakap: aku tak suka tulis tak ada nama dekat tuan punya badan ni (walaupun tu dah kira mengaibkan orang)....lagipun biasanya orang lain yang terasa... huhu ... sesapa yang kena tempias tu... ehem sapa suh lu buat cam tu gak ... tak de keje eh....ngaaaa

Pesanan terakhir: sorry aku memang tak suka keluar rumah... membazir... duit tu banyak lagi guna untuk family aku dalam rumah ni.. kalau ko rasa tak masuk akal alasan aku ni.. gi kawan dengan orang kaya.. ko tgk.. makan minum kat mana, ajak je keluar...dll so..

maaflah... cari lah kawan lain selain aku... aku tak larat lah nak tampung emo semua orang... bila sampai kusut je... aku kena layan sorang sorang kat :



nota untuk shawal... walaupun aku rasa dia tak singgah pun sini... aku mimpi dia haritu.. but serious... banyak benda yang aku tak boleh coup.. tahun lepas .. tahun ni... terutama perasaan orang....


aku kurang faham bila aku cuba jalani hidup aku lepas aku sakitkan hati orang.. tak ada satu hari pun yang rasa senang... aku cemburu sebab orang kat atas ni... Allah kurniakan mereka kebaikan dan kebahagiaan dalam hidup... walaupun diaorang macam ni....

Ujian Allah pelbagai... mungkin ujian aku selalunya kena menghadap benda yang sama setiap tahun

aku mohon agar Allah kurniakan kawan kawan yang aku sebut satu persatu kat list atas sekali, rezeki yang melimpah ruah, kesihatan yang baik dan kebahagiaan yang sempurna sebab... aku banyak terhutang budi dengan diaorang..... amin

No comments: