Tuesday, January 04, 2011

Kuatkan Hati

hari berganti hari.... hati rasa macam ditumbuk...... sedih pilu... semua dah tak terbendung.... aku tahu semuanya silap aku... tapi siapa aku untuk bising... siapa aku untuk marah... siapa aku.... aku pun dah tak tahu.... makin susah nak lelap... selera makin hilang.... gagahkan juga hari hari..... yakin ada baiknya... yakin nikmat yang Allah berikan... aku cuma bergantung pada ketentuan yang Allah tunjukkan... sedikit sebanyak semua tempat yang aku lalu tinggalkan bisa .... rumah, pasar, jalan raya, even shell depan rumah..... terakhir aku pergi lovers bridge..... aku tak sanggup nak lalu... sebelum ni aku kesana bila teramat rindukan walid... untuk tahu terlalu banyak kenangan aku tak terdaya untuk kesana.... mana lagi aku nak pergi... bila aku perlu sendiri.... aku patahkan perjalanan aku kesana semalam...

kalau ada 3 wishes/ hajat... segalanya bermain kat kepala.... hajat ke3 buat aku alpa..... hajat ketiga buat aku ambil keputusan untuk mulakan perancangan baru.. saat aku mula.... saat itu segalanya berubah..... aku ... disini.... satu persatu yang dulunya jatuh ditempatnya mula renggang semula.... tak pernah aku salahkan sesiapa.... ketawa ubat aku... bila masuk dalam bilik hilang dalam luka yang aku buat sendiri..... lucunya aku tak sanggup untuk kehilangan segalanya... lucunya aku tak ada kekuatan untuk berkata demikian.... lucunya aku mula redha... lucunya aku makin terluka..... lucunya..... hidup aku bagai penjara.....

Ya Allah kuatkan hati aku untuk menempuhi kehilangan nikmat yang engkau berikan....nikmat ketenangan... aku Redha dan pasrah apa yang engkau tentukan... permudahkanlah perjalanan aku selepas ini... lindungi hatiku, tingkah laku ku, setiap bait kata, setiap perjalanan aku... aku akan belajar dari segala yang ada....

untuk mereka yang di luar sana.... i wish that your life is less complicated than mine... i wish that happiness is always be with you.... i wish that everything will start to falls into places....

Ya Allah kuatkan hati aku ya Allah aku tak mahu hilang dari cahaya nikmat yang engkau berikan....

No comments: