Sunday, October 17, 2010

Itu pilihan kita

~menulis dalam Bahasa Malaysia sempena bulan bahasa kebangsaan walaupun gagal beberapa hari untuk menggunakan BM selama 24jam sehari~

~tidak itu bukan isu hari ini
~ya saya busan membaca status di muka buku
~ya saya rasa itu pilihan kamu
~ya saya rasa ia pilihan saya untuk menulis coretan harini ini walaupun mungkin mengundang sesuatu.
~ya saya rasa geli membaca status di muka buku
  • kerana saya rasa kamu tak layak berkata seolah olah ilmu Agama didada bergitu mendalam kerana ternyata, kami mengatahui apa yg kau lakukan.
  • kerana saya rasa kamu tak patut bongkar segalanya kerana kamu lebih mengetahui pilihan yang kamu ambil selama ini ternyata salah. bukan sekali kamu membuat pilihan tersebut, tapi berkali kali
  • kerana saya rasa orang yang membanding-bandingkan Agama sesama kita tak layak duduk di negara yang berbilang Kaum, Adat dan Agama.
  • kerana saya rasa kamu suka berpura-pura
  • saya tak suka penipuan
  • saya tidak mengambil pihak
  • saya tak suka kerana akhirnya bangsa dan Agama saya dicela kerana kamu.
  • saya harap keduanya berhenti, saya berharap saya tak perlu baca lagi
KERANA SAYA KECEWA!

bukan satu atau dua orang dalam hidup saya mengatakan saya kebudak budakan..... tapi saya rasa kamu berdua lebih teruk lagi kerana segalan pekung 5 tahun yang telah berlalu dibiarkan ketahuan. Maaf kawan, tahap kesabaran saya tidak dapat menampung pandangan saya yang semakin rapuh untuk menghormati kamu. tapi kalau kamu berdua boleh berpura-pura kenapa tidak saya. Ya ini pandangan saya sebagai seorang kawan!.

No comments: